«…Курс надзвичайно корисний, коли є можливість почути думки професіонала»

Курс «Історичні, правові та політичні аспекти розвідувальної діяльності держави» у Національному університеті «Києво-Могилянська академія»

 

Серед багатьох програм, за якими навчаються студенти Національного університету «Києво-Могилянська академія», є й такі, що належать до новітніх. Наприклад, «Історичні, правові та політичні аспекти розвідувальної діяльності держави», яку вже четвертий рік поспіль викладає Віктор Гвоздь і увага студентської аудиторії до якої щораз зростає. «І не лише через притаманну такій важливій справі романтику, — зауважує Віктор Іванович. — Про неї забувається практично одразу, коли розпочинаються лекції та семінари. Просто обсяг необхідних знань досить великий, а їх усвідомлення і засвоєння — справа не менш відповідальна. Тим більше, коли в процесі навчання студенти починають розуміти значення правових аспектів організації розвідувальних органів, контролю за такою їх діяльністю».

Викладаючи такий важливий предмет, В. Гвоздь постійно нагадує, що розвідка — не що інше, як спеціальний інструмент держави, без якого неможливо гарантувати її національну безпеку. Тому необхідно якомога глибше опановувати аналіз правових і політичних аспектів діяльності наших розвідувальних органів, вивчати історію їх створення, порівнювати з такою діяльністю іноземних структур. А що вже стосовно аналізу отриманої інформації, її оцінки, то тут студентам зайвий раз нагадувати не потрібно: цікавість до навчального матеріалу відповідна, що підкреслює чимала їхня присутність в аудиторіях навчального закладу.

Так, понад вісімдесят студентів, що навчаються на Факультеті правничих наук (Кафедра загальнотеоретичного правознавства та публічного права), і три десятки студіюючих політологію на Факультеті соціальних наук і соціальних технологій (Кафедра політології) наполегливо опановують відповідний курс, відвідують семінари і складають заліки. До речі, за підсумками останнього півріччя В. Гвоздь, із задоволенням відзначаючи дванадцятьох студентів, у яких найвищий рейтинг за набраними балами в оцінюванні знань, подарував їм примірники своєї книжки «Історичні, правові та політичні аспекти розвідувальної діяльності держави».

«Мені імпонує ставлення студентів до навчання, — коментує навчальні процеси Віктор Іванович, — зокрема, те, як вони сприймають той предмет, який випало мені читати у «Києво-Могилянській академії». Протягом цього семестру підготував і прочитав 8 лекцій, практично стільки ж проведено семінарів. До речі, такою тематикою цікавляться й інші навчальні заклади. Ось із початком поточного навчального року мене запросили до Національного авіаційного університету читати такі лекції, що я робив із задоволенням».

А найпоказовішим може бути зворотній зв’язок, тобто те, як визначається сприйняття студентською аудиторією такого специфічного матеріалу, і те, що допомагає покращувати комунікацію «студент — викладач». Якщо сказати одним реченням, то це у спосіб постійного моніторингу у вигляді тестів. Досить-таки незвичних тестів, які навряд чи можна десь ще побачити, і які також спеціально розробляються практично для кожної лекції. Вони заслуговують на окрему розповідь, оскільки можуть бути цікаві як для викладацького складу, так і для тих, кому пропонується давати відповіді на запитання. Але зараз лише просто це проілюструємо відповідями самих студентів на одне з багатьох питань. Ось деякі з таких відповідей (зі збереженням авторської стилістики):

 

«…Курс надзвичайно корисний, коли є можливість почути думки професіонала»;

«…Курс був одним з найбільш цікавих, якщо не найцікавіший. Сподобались повчальні приклади з практики викладача та теоретичні викладки… Атмосфера на семінарах дуже невимушена, але в той же час не розслабляла, а, навпаки, спонукала до навчання та пізнання і нових знань…»;

«…Дякую вам за предмет. Завжди мріяла бути складовою дипломатичної системи і ви певним чином зміцнили моє бажання…»;

«…Надзвичайно задоволена моїм вибором цього курсу, що викладався дуже професійно. Нам розтлумачили не лише теорію, але і сучасні проблеми розвідки, що допомогло сформувати критичне мислення стосовно політичних маніпуляцій…»;

«…Подобається, що викладач зосереджувався не тільки на матеріалі, а й на практичних порадах. Дуже сприятлива атмосфера для навчання…».

Фото Володимира Раєвського

 

Схожі публікації