Офіційні пропозиції Китайської Народної Республіки щодо вирішення світових безпекових викликів
21 лютого 2023 року незадовго до виступу Володимира Путіна із щорічним посланням у Москві, Міністерство закордонних справ КНР на своєму вебсайті оприлюднило урядовий документ «Ініціатива глобальної безпеки. Концептуальний документ». Цей документ досить активно обговорюється в засобах масової інформації України та інших держав, представниками аналітичної спільноти. Експерти «Борисфен Інтел» переклали його українською мовою і ми розміщуємо цей документ на нашому сайті. До речі, в цей же день офіційна інформаційна агенція «Сіньхуа», яка належить уряду КНР, повідомила про зустріч секретаря Ради безпеки РФ М. Патрушева з членом Політбюро ЦК КПК, главою Комісії з іноземних справ ЦК КПК Ван І, на якій відбулися «консультації з питань стратегічної безпеки».
Ініціатива глобальної безпеки
Концептуальний документ
I. Передумови
Питання безпеки впливає на добробут людей усіх країн, високу справу світового миру та розвитку, а також майбутнє людства.
Сьогодні наш світ, наші часи та історія змінюються як ніколи раніше, а міжнародне співтовариство стикається з численними ризиками та викликами, які рідко зустрічалися раніше. Регіональні гарячі точки продовжують спалахувати, часто виникають локальні конфлікти та турбулентність, пандемія COVID-19 продовжується, односторонність і протекціонізм значно зросли, а традиційні та нетрадиційні загрози безпеці переплітаються. Дефіцит миру, розвитку, безпеки та управління зростає, і світ знову опинився на роздоріжжі історії.
Це епоха, сповнена викликів. Вона також сповнена надії. Ми переконані, що історичні тенденції миру, розвитку та взаємовигідної співпраці неможливо зупинити. Підтримка миру та безпеки у всьому світі та сприяння глобальному розвитку та процвітанню мають бути спільним прагненням усіх країн. Президент Китаю Сі Цзіньпін запропонував Ініціативу глобальної безпеки (GSI), закликавши країни адаптуватися до глибоко мінливого міжнародного ландшафту в дусі солідарності та вирішувати складні та взаємопов’язані виклики безпеці з погляду на взаємовигідність. Ініціатива глобальної безпеки має на меті усунути першопричини міжнародних конфліктів, покращити управління глобальною безпекою, заохотити спільні міжнародні зусилля для забезпечення більшої стабільності та визначеності в нестабільну та мінливу епоху, а також сприяти міцному миру та розвитку у світі.
II. Основні концепції та принципи
- Залишатися відданими баченню спільної, всеосяжної, кооперативної та сталої безпеки. У 2014 році президент Сі Цзіньпін започаткував нове бачення спільної, всеосяжної, кооперативної та стійкої безпеки, яке було широко визнано та підтримано міжнародним співтовариством. Суть цього нового бачення безпеки полягає в тому, щоб відстоювати концепцію спільної безпеки, поважати та охороняти безпеку кожної країни; цілісний підхід, підтримуючи безпеку як у традиційних, так і в нетрадиційних сферах і покращуючи управління безпекою скоординованим способом; прагнення до співпраці, забезпечення безпеки через політичний діалог і мирні переговори; і прагнення до сталої безпеки, вирішення конфліктів шляхом розвитку та усунення середовища, що сприяє незахищеності. Ми віримо, що безпека буде міцно встановлена та стійка лише тоді, коли вона буде підтримуватися мораллю, справедливістю та правильними ідеями.
- Залишатися відданим повазі суверенітету та територіальної цілісності всіх країн. Суверенна рівність і невтручання у внутрішні справи є основними принципами міжнародного права та найбільш фундаментальними нормами, що регулюють сучасні міжнародні відносини. Ми віримо, що всі країни, великі чи малі, сильні чи слабкі, багаті чи бідні, є рівноправними членами міжнародного співтовариства. Їхні внутрішні справи не терплять зовнішнього втручання, їхній суверенітет і гідність мають поважатися, а їхнє право самостійно обирати соціальні системи та шляхи розвитку повинні підтримуватися. Необхідно підтримувати суверенну незалежність і рівність, і слід докладати зусиль, щоб усі країни мали рівність щодо прав, правил і можливостей.
- Залишатися відданим дотриманню цілей і принципів Статуту ООН. Цілі та принципи Статуту ООН втілюють глибокі роздуми людей у всьому світі над гіркими уроками двох світових воєн. Вони є інституційною структурою людства для колективної безпеки та тривалого миру. Різноманітні протистояння та несправедливість у сучасному світі виникли не тому, що цілі та принципи Статуту ООН застаріли, а тому, що вони неефективно підтримуються та впроваджуються. Ми закликаємо всі країни практикувати справжню багатосторонність; твердо підтримувати міжнародну систему, основою якої є ООН, міжнародний порядок, що ґрунтується на міжнародному праві, і основні норми міжнародних відносин, що ґрунтуються на Статуті ООН; і підтримувати авторитет ООН і її статус головної платформи для управління глобальною безпекою. Менталітет часів холодної війни, односторонність, блокова конфронтація та гегемонізм суперечать духу Статуту ООН, тому їм необхідно протистояти та відкидати їх.
- Залишатися відданими серйозному ставленню до законних занепокоєнь всіх країн у сфері безпеки. Людство є неподільною безпековою спільнотою. Безпека однієї країни не повинна відбуватися за рахунок безпеки інших. Ми вважаємо, що всі країни рівні з точки зору інтересів безпеки. Законні та обґрунтовані занепокоєння у сфері безпеки всіх країн слід сприймати серйозно та належним чином розглядати, а не постійно ігнорувати чи систематично піддавати викликам. Будь-яка країна, дбаючи про власну безпеку, повинна брати до уваги розумні занепокоєння у сфері безпеки інших. Ми дотримуємося принципу неподільної безпеки, виступаючи за неподільність між індивідуальною безпекою та загальною безпекою, між традиційною безпекою та нетрадиційною безпекою, між правами у сфері безпеки та зобов’язаннями у сфері безпеки, а також між безпекою та розвитком. Має існувати збалансована, ефективна та стійка архітектура безпеки, щоб реалізувати універсальну безпеку та спільну безпеку.
- Залишатися відданими мирному вирішенню розбіжностей і суперечок між країнами шляхом діалогу та консультацій. Війна та санкції не є фундаментальним вирішенням суперечок; лише діалог і консультації ефективні для вирішення розбіжностей. Ми закликаємо країни зміцнювати стратегічну комунікацію, посилювати довіру до взаємної безпеки, послаблювати напруженість, врегулювати розбіжності та усувати корінні причини криз. Великі країни повинні відстоювати справедливість, виконувати належні обов’язки, підтримувати консультації на рівних умовах і сприяти мирним переговорам, надавати сприяння та виступати посередниками у світлі потреб і волі зацікавлених країн. Міжнародне співтовариство має підтримувати всі зусилля, спрямовані на мирне врегулювання криз, і заохочувати конфліктуючі сторони до зміцнення довіри, вирішення суперечок і сприяння безпеці шляхом діалогу. Зловживання односторонніми санкціями та загальною юрисдикцією не вирішує проблему, а лише створює додаткові труднощі та ускладнення.
- Залишатися відданими підтримці безпеки як у традиційних, так і в нетрадиційних сферах. У сучасному світі як інтенсивність, так і розширення сфери безпеки поширюються. Безпека є більш взаємопов’язаною, транснаціональною та різноманітною. Традиційні та нетрадиційні загрози безпеці переплітаються. Ми заохочуємо всі країни дотримуватись принципів широких консультацій, спільного внеску та спільної вигоди в глобальному управлінні, а також працювати разом над вирішенням регіональних суперечок і глобальних проблем, таких як тероризм, зміна клімату, кібербезпека та біозахист. Мають бути узгоджені зусилля для пошуку різних каналів, розробки цілісного рішення та вдосконалення відповідних правил, щоб знайти стійкі рішення, сприяти глобальному управлінню безпекою та запобігати і вирішувати виклики безпеці.
Ці шість зобов’язань взаємопов’язані та взаємно підсилюють одна одну, і є органічним цілим діалектичної єдності. Серед них бачення спільної, всеосяжної, кооперативної та стійкої безпеки забезпечує концептуальний дороговказ; повага до суверенітету та територіальної цілісності всіх країн є основною передумовою; дотримання цілей і принципів Статуту ООН є основним орієнтиром; серйозне ставлення до законних проблем безпеки всіх країн є важливим принципом, мирне вирішення розбіжностей і суперечок між країнами шляхом діалогу та консультацій є обов’язковим вибором; і підтримка безпеки як у традиційних, так і в нетрадиційних сферах є невід’ємною вимогою.III. Пріоритети співпраці
III. Пріоритети співпраці
Наше спільне прагнення досягти міцного миру у всьому світі, щоб усі країни могли насолоджуватися мирним і стабільним зовнішнім середовищем, а їхні люди могли жити щасливим життям із повною гарантією своїх прав. Подібно до пасажирів на борту одного корабля, країни повинні працювати в солідарності, щоб створити спільноту спільної безпеки для людства та побудувати світ, вільний від страху та користується загальною безпекою.
Для реалізації цих бачень Китай готовий здійснювати двосторонню та багатосторонню співпрацю в сфері безпеки з усіма країнами та міжнародними та регіональними організаціями в рамках Ініціативи глобальної безпеки та активно сприяти координації концепцій безпеки та зближенню інтересів. Китай закликає всі сторони до односторонньої або багатосторонньої співпраці в аспектах, що включають наступні, але не обмежені ними, з метою досягти взаємонавчання та взаємодоповнюваності та спільно сприяти світовому миру та рівновазі:
- Активно брати участь у формулюванні Нового порядку денного для миру (New Agenda for Peace) та інших пропозицій, висунутих Генеральним секретарем ООН у Нашому спільному порядку денному (Our Common Agenda). Підтримувати зусилля ООН щодо покращення запобігання конфліктам і повного використання архітектури миробудівництва для надання допомоги постконфліктним державам у розбудові миру. Продовжувати використовувати субфонд миру та безпеки Генерального секретаря ООН Цільового фонду миру та розвитку Китаю та ООН (Secretary-General’s Peace and Security Sub-Fund of the China-UN Peace and Development Trust Fund) та підтримувати більшу роль ООН у справах глобальної безпеки.
Підтримувати ООН у зміцненні спроможності виконувати її миротворчий мандат, дотримуватися трьох принципів «згоди сторін, неупередженості та незастосування сили, крім випадків самооборони та захисту мандату» для миротворчих операцій, визначати пріоритет політичних рішень, і застосувати комплексний підхід до усунення як симптомів, так і першопричин. Забезпечувати миротворчі операції адекватними ресурсами. Підтримувати надання достатньої, передбачуваної та стійкої фінансової допомоги Африканському Союзу (АС) для проведення ним автономних миротворчих операцій.
- Сприяти координації та розумній взаємодії між великими країнами та будувати відносини між великими країнами, що характеризуються мирним співіснуванням, загальною стабільністю та збалансованим розвитком. Великі країни несуть особливо важливу відповідальність за підтримання міжнародного миру та безпеки. Закликати великі країни подавати приклад у повазі до рівності, добросовісності, співпраці та верховенства права, а також у дотриманні Статуту ООН і міжнародного права. Дотримуватись принципів взаємної поваги, мирного співіснування та взаємовигідної співпраці, дотримуватися принципу відсутності конфліктів і конфронтації, шукати спільну мову, зберігаючи розбіжності, і керувати розбіжностями.
- Твердо підтримувати консенсус щодо того, що «ядерну війну неможливо виграти і її ніколи не можна вести». Дотримуватися спільної заяви щодо запобігання ядерній війні та уникнення гонки озброєнь, оголошеної лідерами п’яти ядерних держав у січні 2022 року. Зміцнювати діалог і співпрацю між ядерними державами для зменшення ризику ядерної війни. Захищати міжнародний режим нерозповсюдження ядерної зброї на основі Договору про нерозповсюдження ядерної зброї (ДНЯЗ) і активно підтримувати зусилля країн у відповідних регіонах щодо створення зон, вільних від ядерної зброї. Сприяти міжнародному співробітництву з питань ядерної безпеки, щоб побудувати справедливу, спільну та взаємовигідну міжнародну систему ядерної безпеки.
- Повністю виконувати резолюцію щодо Сприяння міжнародному співробітництву у сфері мирного використання в контексті міжнародної безпеки (Promoting International Cooperation on Peaceful Uses in the Context of International Security), прийняту 76-ю сесією Генеральної Асамблеї ООН.
Здійснювати співпрацю в рамках таких ініціатив, як Комітет 1540 Ради Безпеки ООН, Конвенція про хімічну зброю (CWC) і Конвенція про біологічну зброю (BWC), сприяти повній забороні та повному знищенню зброї масового знищення та нарощувати потенціал усіх країн. у таких сферах, як експортний контроль нерозповсюдження, біозахист і захист від хімічної зброї.
Підтримувати процес глобального контролю над звичайними озброєннями. Підтримувати співпрацю між Китаєм, Африкою та Європою щодо контролю над стрілецькою зброєю та легкими озброєннями на основі поваги до волі Африки. Підтримувати реалізацію ініціативи «Заглушити зброю» (Silencing the Guns) в Африці. Активно здійснювати міжнародну співпрацю та допомогу з питань гуманітарного розмінування та надавати допомогу постраждалим країнам, наскільки це дозволяють можливості.
- Сприяти політичному врегулюванню проблем міжнародних і регіональних гарячих точок. Заохочувати країни, що намагаються подолати розбіжності і вирішити проблеми гарячих точок шляхом відвертого діалогу та спілкування. Підтримувати міжнародне співтовариство в конструктивній участі в політичному врегулюванні проблем гарячих точок, керуючись передумовою невтручання у внутрішні справи, головним чином за допомогою засобів сприяння мирним переговорам, з справедливістю та практичністю як основною позицією, і головним чином дотримуючись підходу вирішення як симптомів, так і основних причин. Підтримувати політичне врегулювання у таких гарячих точках, як криза в Україні, шляхом діалогу та переговорів.
- Підтримувати та вдосконалювати зосереджені на АСЕАН механізм та архітектуру регіонального співробітництва в сфері безпеки, і дотримуватися способу АСЕАН щодо досягнення консенсусу та забезпечення рівня комфорту один одного для подальшого зміцнення діалогу з питань безпеки та співпраці між країнами регіону. Підтримувати зусилля щодо сприяння співпраці в нетрадиційних сферах безпеки в рамках співробітництва Ланканг-Меконг (LMC), реалізовувати відповідні проекти співпраці в рамках Спеціального фонду LMC і прагнути сприяти створенню пілотної зони для Ініціативи глобальної безпеки з метою спільного захисту регіонального миру та стабільності.
- Реалізувати пропозицію з п’яти пунктів щодо досягнення миру та стабільності на Близькому Сході, включаючи підтримку взаємної поваги, дотримання рівності та справедливості, реалізацію нерозповсюдження, спільне сприяння колективній безпеці та прискорення співпраці в сфері розвитку, щоб спільно створити нову систему безпеки на Близькому Сході. Підтримувати позитивну динаміку та зусилля країн Близького Сходу щодо зміцнення діалогу та покращення їхніх відносин, врахування обґрунтованих занепокоєнь у сфері безпеки всіх сторін, зміцнення внутрішніх сил із забезпечення регіональної безпеки та підтримки конструктивної ролі Ліги арабських держав (ЛАД) та інших регіональних організацій у цьому відношенні. Міжнародне співтовариство має вжити практичних заходів для просування рішення палестинського питання за принципом створення двох держав і скликати більшу, більш авторитетну та впливову міжнародну мирну конференцію, щоб якнайшвидше досягти справедливого вирішення палестинського питання.
- Підтримувати зусилля африканських країн, Африканського Союзу і субрегіональних організацій щодо вирішення регіональних конфліктів, боротьби з тероризмом і захисту морської безпеки, закликати міжнародне співтовариство надати фінансову та технічну підтримку антитерористичним операціям під керівництвом Африки та підтримувати африканські країни у зміцненні своєї здатності самостійно захищати мир. Підтримувати вирішення африканських проблем по-африканськи та сприяти мирному врегулюванню гарячих точок на Африканському Розі, у Сахелі, в районі Великих озер та в інших регіонах. Активно реалізовувати Перспективу миру та розвитку на Африканському Розі (Outlook on Peace and Development in the Horn of Africa), сприяти інституціалізації Конференції з питань миру, управління та розвитку Китаю та Африканського Рогу (China-Horn of Africa Peace, Governance and Development Conference) та активно працювати над запуском пілотних проектів співпраці.
- Підтримувати країни Латинської Америки та Карибського басейну в активному виконанні зобов’язань, викладених у Декларації о проголошенні Латинської Америки та Карибського басейну зоною миру (Proclamation of Latin America and the Caribbean as a Zone of Peace), а також підтримувати активну діяльність Співтовариства держав Латинської Америки та Карибського басейну та інших регіональних та субрегіональних організацій в підтримці регіонального миру та безпеки та належному вирішенні проблем регіональних гарячих точок.
- Приділяти високу увагу особливій ситуації та законним занепокоєнням тихоокеанських острівних країн щодо зміни клімату, стихійних лих і громадського здоров’я, підтримувати зусилля тихоокеанських острівних країн щодо вирішення глобальних проблем і підтримувати острівні країни у впровадженні Стратегії до 2050 року для Блакитного Тихоокеанського Континенту (2050 Strategy for the Blue Pacific Continent). Збільшити надання матеріалів, коштів і талантів, щоб допомогти острівним країнам покращити свою здатність протистояти нетрадиційним загрозам безпеці.
- Зміцнювати морський діалог, обмін і практичну співпрацю, належним чином вирішувати морські розбіжності та співпрацювати для боротьби з транснаціональними злочинами на морі, включаючи піратство та збройний розбій, щоб спільно захищати морський мир, спокій і безпеку морських шляхів. Закликати країни, що знаходяться в верхів’ї та нижній течії транскордонних річок, активно брати участь у міжнародному співробітництві, вирішувати відповідні суперечки шляхом діалогу та консультацій, забезпечувати безпеку судноплавства на транскордонних річках, раціонально використовувати та охороняти водні ресурси та охороняти екологічне середовище транскордонних річок.
- Посилити роль ООН як центрального координатора у глобальній боротьбі з тероризмом, підтримувати міжнародне співтовариство в повному виконанні антитерористичних резолюцій Генеральної Асамблеї ООН і Ради Безпеки ООН і Глобальної контртерористичної стратегії ООН (UN Global Counter-Terrorism Strategy) і спільно боротися із всіма терористичними організаціями та особами, визначеними Радою Безпеки. Направляти більше глобальних контртерористичних ресурсів у країни, що розвиваються, для посилення їхнього потенціалу боротьби з тероризмом. Виступати проти пов’язування тероризму з будь-якою конкретною країною, етнічною групою чи релігією. Покращувати дослідження та реагування щодо впливу нових технологій на глобальні зусилля по боротьбі з тероризмом.
- Поглибити міжнародне співробітництво у сфері інформаційної безпеки. Китай висунув Глобальну ініціативу з безпеки даних (Global Initiative on Data Security) і закликає до спільних зусиль для формулювання глобальних правил цифрового управління, які відображатимуть волю та поважатимуть інтереси всіх сторін. Дотримуватися Ініціативи співробітництва між Китаєм та Латинською Республікою щодо безпеки даних (China-LAS Cooperation Initiative on Data Security) та Ініціативи співпраці Китаю та Центральної Азії з безпеки даних (Data Security Cooperation Initiative of China+Central Asia), спільно протидіяти різноманітним кіберзагрозам і працювати над створенням глобальної системи управління кіберпростором, що передбачає відкритість і залучення, справедливість і чесність, безпеку і стабільність, рішучість і життєстійкість.
- Посилити управління ризиками в сфері біозахисту. Спільно відстоювати відповідальні біонаукові дослідження та заохочувати всі зацікавлені сторони добровільно користуватися Керівними принципами біозахисту Тяньцзіня щодо кодексів поведінки для науковців (Tianjin Biosecurity Guidelines for Codes of Conduct for Scientists). Спільно зміцнювати потенціал біозахисту лабораторій, зменшувати ризики в сфері біозахисту та сприяти здоровому розвитку біотехнологій.
- Посилити міжнародне управління безпекою щодо штучного інтелекту (AI) та інших нових технологій, а також запобігати й керувати потенційними ризиками для безпеки. Китай оприлюднив документи щодо регулювання військового застосування та зміцнення етичного управління штучним інтелектом і готовий зміцнювати комунікацію та обмін з міжнародним співтовариством щодо управління безпекою штучного інтелекту, сприяти створенню міжнародного механізму з широкою участю та розробляти рамки управління, стандарти і норми, засновані на широкому консенсусі.
- Зміцнювати міжнародне співробітництво в космічному просторі та охороняти міжнародний порядок у космічному просторі на основі міжнародного права. Здійснювати діяльність у космічному просторі відповідно до міжнародного права, забезпечувати безпеку астронавтів на орбіті та довгострокову та сталу роботу космічних засобів. Поважати та забезпечувати рівне право всіх країн на використання космічного простору в мирних цілях. Рішуче відкидати створення зброї та гонку озброєнь у космічному просторі та підтримувати переговори та укладення міжнародно-правового інструменту щодо контролю над озброєннями в космічному просторі.
- Підтримувати Всесвітню організацію охорони здоров’я у відіграванні провідної ролі в глобальному управлінні громадською охороною здоров’я та ефективно координувати та мобілізувати глобальні ресурси для спільного реагування на COVID-19 та інші основні глобальні інфекційні захворювання.
- Захищати глобальну продовольчу та енергетичну безпеку. Посилити координацію дій для підтримки безперебійної міжнародної торгівлі сільськогосподарською продукцією, забезпечення стабільного виробництва зерна та безперебійних ланцюгів постачання, а також уникати політизації та використання питань продовольчої безпеки в якості зброї. Посилити координацію міжнародної енергетичної політики, створити безпечне та стабільне середовище для забезпечення транспортування енергії та спільно підтримувати стабільність світового енергетичного ринку та цін на енергоносії.
- Повністю та ефективно впроваджувати Конвенцію ООН проти транснаціональної організованої злочинності (UN Convention against Transnational Organized Crime). Заохочувати всі країни укладати міжнародні договори, конвенції чи угоди або приєднуватися до них або створювати інституційні заходи для боротьби з транснаціональною злочинністю. Підтримувати три міжнародні конвенції ООН щодо контролю над наркотиками, захищати міжнародну систему контролю над наркотиками та виступати за координацію, спільну відповідальність і щиру співпрацю в міжнародному співтоваристві для спільного вирішення проблем, пов’язаних з проблемою наркотиків, і побудови спільноти зі спільним майбутнім для людства, вільного від шкоди від наркотикам. Активно здійснювати співпрацю між правоохоронними органами на основі поваги суверенітету кожної країни з метою спільного покращення спроможності правоохоронних органів та управління безпекою. Підтримувати створення глобальної системи навчання для підготовки для країн, що розвиваються, більшої кількості співробітників правоохоронних органів, які реагують на потреби безпеки своїх країн.
- Підтримувати співпрацю між країнами у боротьбі зі зміною клімату та у підтримці стабільних і безперебійних промислових і логістичних ланцюгів постачань, а також прискорити реалізацію Порядку денного сталого розвитку ООН на період до 2030 року (UN 2030 Agenda for Sustainable Development) з метою сприяння стійкій безпеці через сталий розвиток.
IV. Платформи та механізми співпраці
- Брати участь у широких дискусіях і спілкуванні з питань миру та безпеки в Генеральній Асамблеї, відповідних комітетах ООН, Раді Безпеки, відповідних інституціях та інших міжнародних і регіональних організаціях на основі їхніх відповідних мандатів, а також висувати спільні ініціативи та пропозиції, щоб досягти консенсусу в міжнародному співтоваристві щодо вирішення проблем безпеки.
- Використовувати роль Шанхайської організації співробітництва, співробітництва в рамках БРІКС, Конференції із взаємодії та заходів зміцнення довіри в Азії (Conference on Interaction and Confidence Building Measures in Asia), механізму «Китай+Центральна Азія» (“China+Central Asia”) та відповідних механізмів співробітництва Східної Азії, а також поступово розвивати співпрацю у сфері безпеки для досягнення подібних або однакових цілей. Сприяти створенню платформи багатостороннього діалогу в регіоні Перської затоки та відігравати роль механізмів координації та співпраці, таких як Зустріч міністрів закордонних справ сусідніх з Афганістаном країн (Meeting of Foreign Ministers of the Neighboring Countries of Afghanistan) та Конференція з питань миру, управління та розвитку Китаю та Африканського Рогу (China-Horn of Africa Peace, Governance and Development Conference) для сприяння регіональному та глобальному миру та стабільності.
- Своєчасно проводити конференції високого рівня щодо Ініціативи глобальної безпеки для посилення політичного спілкування у сфері безпеки, сприяння міжурядовому діалогу та співпраці, а також заохочення синергії міжнародної спільноти для вирішення проблем безпеки.
- Підтримувати Китайсько-африканський форум миру та безпеки (China-Africa Peace and Security Forum), Близькосхідний форум безпеки (Middle East Security Forum), Пекінський форум «Сяншань» (Beijing Xiangshan Forum), Глобальний форум співробітництва громадської безпеки-Ляньюньган (Global Public Security Cooperation Forum-Lianyungang) та інші міжнародні діалогові платформи для сприяння поглибленню обміну та співпраці у сфері безпеки. Сприяти створенню більшої кількості глобальних форумів безпеки, щоб забезпечити нові платформи для урядів, міжнародних організацій, аналітичних центрів і громадських організацій для використання своїх переваг та участі у глобальному управлінні безпекою.
- Створити більше міжнародних платформ і механізмів для обміну та співпраці щодо вирішення проблем безпеки в таких сферах, як боротьба з тероризмом, кібербезпека, біозахист і новітні технології, з метою покращення спроможності управління у сфері нетрадиційної безпеки. Заохочувати більше обмінів і співпраці між військовими та поліцейськими академіями університетського рівня. Китай готовий надати іншим країнам, що розвиваються, 5000 навчальних можливостей протягом наступних п’яти років, щоб підготувати фахівців для вирішення проблем глобальної безпеки.
Ініціатива глобальної безпеки, дотримуючись принципу відкритості та інклюзивності, запрошує та сподівається на участь усіх сторін для спільного збагачення своєї суті та активного вивчення нових форм і сфер співпраці. Китай готовий співпрацювати з усіма країнами та народами, які люблять мир і прагнуть до щастя, щоб подолати всі види традиційних та нетрадиційних викликів безпеці, захистити мир і спокій на землі та спільно створити краще майбутнє для людства, щоб факел миру передавався з покоління в покоління і сяяв по всьому світу.
Переклад: «Борисфен Інтел»