МЗС КНР оприлюднило офіційну «Позицію Китаю щодо політичного врегулювання української кризи»

24 лютого 2023 року, у річницю повномасштабного вторгнення Російської Федерації до України, Міністерство закордонних справ КНР оприлюднило офіційну «Позицію Китаю щодо політичного врегулювання української кризи». Нагадаємо, що 21 лютого 2023 року незадовго до виступу Володимира Путіна із щорічним посланням у Москві, МЗС КНР на своєму вебсайті оприлюднило урядовий документ «Ініціатива глобальної безпеки. Концептуальний документ». До речі, в цей же день офіційна інформаційна агенція «Сіньхуа», яка належить уряду КНР, повідомила про зустріч секретаря Ради безпеки РФ М. Патрушева з членом Політбюро ЦК КПК, главою Комісії з іноземних справ ЦК КПК Ван І, на якій відбулися «консультації з питань стратегічної безпеки».

Експерти «Борисфен Інтел» переклали обидва документи українською мовою і ми розміщуємо їх на нашому сайті для вивчення та аналізу експертною спільнотою.

Позиція Китаю щодо політичного врегулювання української кризи

  1. Повага до суверенітету всіх країн. Суворе дотримання загальновизнаного міжнародного права, в т. ч. цілей та принципів Статуту Організації Об’єднаних Націй, має суворо дотримуватися. Необхідно ефективно підтримувати суверенітет, незалежність і територіальну цілісність усіх країн. Усі країни, великі чи малі, сильні чи слабкі, багаті чи бідні, є рівноправними членами міжнародного співтовариства. Усі сторони повинні спільно підтримувати основні норми, що регулюють міжнародні відносини, і захищати міжнародну справедливість та правосуддя. Слід заохочувати рівне та однакове застосування міжнародного права, відкидаючи подвійні стандарти.
  2. Відмова від менталітету «холодної війни». Безпека країни не повинна досягатися за рахунок інших. Безпека регіону не повинна досягатися зміцненням чи розширенням військових блоків. Законні інтереси у сфері безпеки та занепокоєння всіх країн необхідно сприймати серйозно та розглядати належним чином. Тут немає простого розв’язання складної проблеми. Усі сторони, дотримуючись бачення спільної, всеосяжної, кооперативної та сталої безпеки, намагаючись досягти довгострокового миру і стабільності у світі, повинні сприяти формуванню збалансованої, ефективної та стійкої архітектури європейської безпеки. Усі сторони повинні протистояти прагненню до забезпечення власної безпеки ціною безпеки інших, запобігати блоковій конфронтації та працювати разом заради миру та стабільності на Євразійському континенті.
  3. Припинення бойових дій. Конфлікти та війни нікому не приносять користі. Усі сторони повинні зберігати раціональність і проявляти стриманість, уникати ескалації та загострення напруженості та запобігати подальшому погіршенню кризи чи навіть виходу з-під контролю. Усі сторони повинні підтримати Росію та Україну для роботи в одному напрямку та для якнайшвидшого відновлення прямого діалогу з метою поступової деескалації ситуації та досягнення всеосяжного припинення вогню.
  4. Відновлення мирних переговорів. Діалог і переговори є єдиним життєздатним вирішенням української кризи. Слід заохочувати та підтримувати всі зусилля, спрямовані на мирне врегулювання кризи. Міжнародне співтовариство має залишатися відданим правильному підходу до сприяння мирним переговорам, допомагати сторонам конфлікту якнайшвидше відкрити двері для політичного врегулювання та створювати умови і платформи для відновлення переговорів. Китай продовжуватиме відігравати конструктивну роль у цьому відношенні.
  5. Вирішення гуманітарної кризи. Необхідно заохочувати та підтримувати всі заходи, що сприяють послабленню гуманітарної кризи. Гуманітарні операції повинні ґрунтуватися на принципах нейтралітету та неупередженості, а гуманітарні питання не повинні бути політизовані. Має бути ефективно захищена безпека цивільного населення, а також повинні бути створені гуманітарні коридори для евакуації цивільного населення із зон конфлікту. Необхідно докласти зусиль для збільшення гуманітарної допомоги відповідним районам, покращення гуманітарних умов і забезпечення швидкого, безпечного та безперешкодного гуманітарного доступу з метою запобігання гуманітарній кризі більшого масштабу. Необхідно підтримати ООН у виконанні координаційної ролі в спрямуванні гуманітарної допомоги в зони конфлікту.
  6. Захист цивільного населення та військовополонених. Сторони конфлікту повинні суворо дотримуватись міжнародного гуманітарного права, уникати нападів на цивільних осіб або цивільні об’єкти, захищати жінок, дітей та інших жертв конфлікту, а також поважати основні права військовополонених. Китай підтримує обмін військовополоненими між Росією та Україною і закликає всі сторони створити для цього більш сприятливі умови.
  7. Підтримання безпеки атомних електростанцій. Китай виступає проти збройних нападів на атомні електростанції та інші мирні ядерні об’єкти та закликає всі сторони дотримуватися міжнародного права, в т. ч. Конвенції з ядерної безпеки (Convention on Nuclear Safety), і рішуче уникати техногенних ядерних аварій. Китай підтримує конструктивну роль Міжнародної агенції з атомної енергії (МАГАТЕ) у сприянні безпеці та охорони мирних ядерних об’єктів.
  8. Зниження стратегічних ризиків. Не можна використовувати ядерну зброю і не можна вести ядерні війни. Необхідно протистояти загрозі або використанню ядерної зброї. Необхідно запобігти розповсюдженню ядерної зброї та уникнути ядерної кризи. Китай виступає проти досліджень, розробки та використання хімічної та біологічної зброї будь-якою країною та за будь-яких обставин.
  9. Сприяння експорту зерна. Усі сторони мають повністю, ефективно і збалансовано реалізовувати Чорноморську зернову ініціативу, підписану Росією, Туреччиною, Україною та ООН, а також підтримувати ООН і її важливу роль в цьому відношенні. Запропонована Китаєм ініціатива співпраці щодо глобальної продовольчої безпеки забезпечує прийнятне вирішення глобальної продовольчої кризи.
  10. Припинення односторонніх санкцій. Односторонні санкції та максимальний тиск не можуть розв’язувати питання; вони лише створюють нові проблеми. Китай виступає проти односторонніх санкцій, несанкціонованих Радою Безпеки ООН. Відповідні країни повинні припинити зловживання односторонніми санкціями та «загальною юрисдикцією» проти інших країн, щоб зробити свій внесок у деескалацію кризи в Україні та створити умови для того, щоб країни, що розвиваються, розвивали свою економіку та покращували життя своїх людей.
  11. Підтримання стабільності промислових і логістичних ланцюгів постачань. Усі сторони повинні наполегливо підтримувати існуючу світову економічну систему та протидіяти використанню світової економіки як інструменту чи в якості зброї в політичних цілях. Необхідні спільні зусилля, щоб пом’якшити наслідки кризи та запобігти руйнуванню міжнародної співпраці в енергетиці, фінансах, торгівлі продовольством і транспортуванні, а також глобального економічного відновлення.
  12. Сприяння постконфліктній відбудові. Міжнародне співтовариство має вжити заходів для підтримки постконфліктної відбудови в зонах конфлікту. Китай готовий надати допомогу та відігравати конструктивну роль у цих зусиллях.

Джерело: Міністерство закордонних справ КНР

Переклад: «Борисфен Інтел»

 

Схожі публікації